Skip to content

دستگاه برش لیزر دو هد | مزایا و معایب

آموزش

این مقاله را به صورت صوتی گوش دهید!

دستگاه لیزر در انواع مختلف، قطعات یدکی متنوعی دارد؛ یکی از قطعات پرکاربرد دستگاه برش لیزر، هد دستگاه لیزر است.

دستگاه‌های برش لیزری تک هد همیشه در بازار موجود هستند و دسترسی کامل به آن‌ها موجب آشنایی بهتر شما شده است؛ ممکن است درمورد دستگاه برش لیزر دو هد اطلاعات زیادی نداشته باشید که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

دستگاه برش لیزر دو هد

در بیشتر مدل‌های دستگاه برش لیزر دو هد، فاصله هر دو هد ثابت بوده و تنها امکان کپی کردن کار مشابه وجود دارد و در برخی مدل‌ها با توجه به درخواست مصرف کننده زمانی که دستگاه برش لیزر با دو هد کار می‌کند، کافی است تنظیمات آن را روی دو هد قرار دهید تا دستگاه لیزر فاصله بین آن ها را تنظیم کند؛ در این نوع دستگاه هدها می‌توانند به صورت موازی کار کنند و بدین معنی نخواهد بود که هر هد کار جداگانه ای را خواهد زد.

مزایای دستگاه برش لیزر دو هد

در ابتدای کار برای هر هد دو نقطه شروع تعیین می‌شود و از همان جا شروع به برش یا حکاکی می‌کنند.

در این نوع دستگاه، لیزر می‌تواند امکان برش را برای هر هد به صورت جداگانه تعیین کند؛ در ابتدای کار برای هر هد دو نقطه شروع تعیین می‌شود که هر کدام نقطه شروع خود را پیدا کرده و از همان جا شروع به برش یا حکاکی می‌کند.

هد‌های این نوع دستگاه برش لیزر می‌تواند به صورت یکپارچه کار کند و به همین دلیل شما می‌توانید دو عدد از یک طرح لیزر را به صورت هم‌زمان آماده سازید.

این نوع دستگاه لیزر چون دارای دو تیوب لیزر هستند، می‌توان یکی از تیوب‌ها را با تیوب لیزر قدرت بیشتر و دیگری با قدرت تیوب کمتر در نظر گرفت که برای کارهای مختلف با توجه به میزان مصرف از تیوب‌ها استفاده شود.

مزایای دستگاه برش لیزر دو هد

معایب دستگاه برش لیزر دو هد

  • اگر بخواهید حرکت هدها به صورت جداگانه انجام شود، باید از پردازنده‌ای گران‌تر یا از دو عدد پردازنده استفاده کنید که موجب افزایش هزینه خواهد شد.
  • اگر این دستگاه را با دو دستگاه لیزر تک هد مقایسه کنیم با در نظر گرفتن کل آپشن‌ها دستگاه برش لیزر دو هد تنها در قسمت موتور‌ها و بدنه مشترک است و بقیه سیستم‌ها مثل مین‌برد، تیوب لیزر و پاور لیزر های‌ولتاژ باید مجزا باشد که قسمت زیادی از هزینه ساخت دستگاه را تشکیل می‌دهد؛ لذا استفاده از دو دستگاه لیزر تک هد از نظر هزینه مقرون به صرفه‌تر است.
  • در صورت خرابی یکی از قسمت‌های دستگاه، شما کل دستگاه را از دست خواهید داد ولی احتمال خرابی در لیزر تک هد و دو دستگاه مجزا در یک زمان بسیار پایین و غیر ممکن است.
  • در مدل‌هایی که فاصله هدها ثابت است، امکان تنظیم کارها بین دو هد از نظر ابعادی و جلوگیری از مصرف نامتعادل و تلف شدن مواد مصرفی امکان پذیر نیست؛ مگر در شرایط خاص و تنظیم ثابت دستگاه برای انجام کاری که بدون تغییر است.
  • تنظیمات این دستگاه به علت وجود 6 عدد آینه کار راحتی نیست و حتی ممکن است با بهم خوردن تنظیمات یکی از هدها کارها با توان نادرست انجام شود و موجب خسارت گردد.

معایب دستگاه برش لیزر دو هد

تفاوت خرابی دستگاه لیزر دوهد با تک هد

در صورت خرابی در دستگاه برش لیزر دو هد، کل دستگاه را از دست خواهید داد ولی احتمال خرابی در لیزر تک هد و دو دستگاه مجزا در یک زمان بسیار پایین و غیر ممکن است.

نتیجه‌گیری و پیشنهاد

استفاده از دستگاه برش لیزر دو هد در بسیاری از موارد و نوع کاربرد در ایران مقرون به صرفه نیست، از طرفی به علت اشتراک میز کار نمی‌توان هر دو هد را با دو کار مختلف اجرا کرد؛ بنابراین پیشنهاد فنی و اقتصادی روتک برای شما خرید دو دستگاه لیزر تک هد است.

خرید بهترین دستگاه برش لیزر

شرکت روتک ارائه دهنده دستگاه برش لیزری و قطعات یدکی با کیفیت است.
برای آشنایی با شیوه کار با دستگاه ها، جزئیات و نکات کاربردی آن ها می توانید به صفحه وبلاگ مراجعه کنید؛ همچنین برای اطلاع از قیمت دستگاه لیزر برش و حکاکی و دریافت مشاوره رایگان برای خرید دستگاه و قطعات یدکی می توانید با شماره 90 000 480 021 شرکت روتک تماس حاصل فرمایید.
نوبت توست تا با خرید بهترین دستگاه برش لیزری، کسب و کار خودت را راه‌اندازی کنی.

مزیت مهم دستگاه برش لیزر دو هد چیست؟

هد‌ این دستگاه به صورت یکپارچه کار می‌کند و به همین دلیل شما می‌توانید دو عدد از یک طرح برش لیزری را به صورت هم‌زمان آماده سازید.

تفاوت خرابی دستگاه لیزر دوهد با تک هد چیست؟

در صورت خرابی در دستگاه، کل دستگاه را از دست خواهید داد ولی احتمال خرابی در لیزر تک هد و دو دستگاه مجزا در یک زمان بسیار پایین است.

ارسال دیدگاه

captcha