Skip to content

دلایل ضعیف شدن پرتو خروجی از تیوب لیزر

قطعات لیزر

تیوب لیزر یکی از قطعات یدکی دستگاه لیزر است که ما در مقالات گذشته به صورت مفصل راجع به آن صحبت کرده‌ایم که شما می‌توانید برای خواندن تمام مقالات تیوب لیزر به سایت روتک مراجعه کنید.

در این مقاله نیز قصد داریم دلیل ضعیف شدن پرتو لیزر در تیوب لیزر را بررسی کنیم.

 

ضعیف شدن پرتو لیزر در تیوب لیزر چه دلایلی می‌تواند داشته باشد؟

  • کثیف شدن لنز خروجی تیوب لیزر

 با توجه به حجم کارکرد لازم است دستگاه در طی روز در زمان‌های مشخص تمیز شود؛ تمیز کردن باید با دقت و به آرامی انجام پذیرد تا پرتو لیزر تیوب  ضعیف نشود.

  • ترک برداشتن یا خراشیدگی لنز سر تیوب لیزر

تمیز نکردن لنز سر تیوب، تماس جسم خارجی با لنز و یا سهل انگاری در هنگام تمیزکردن لنز باعث ترک و خراش می‌شود.

  • کاهش ولتاز خروجی از پاور‌های ولتاژ

در صورت آسیب دیدن پاور لیزر، توان خروجی از آن کاهش پیدا کرده و در نتیجه توان خروجی از تیوب لیزر نیز کاهش پیدا می‌کند و این امر یکی از دلایل ضعیف شدن تیوب لیزر خواهد بود.

Tube Laser 1 1

  • افت فشار آب در جریان بین تیوب لیزر و چیلر لیزر

               عدم تمیزی مسیر گردش آب در داخل تیوپ لیزر و یا ضعیف شدن پمپ آب چیلر موجب افت فشار می‌شود؛ بهتر است برای تمیز ماندن مسیر آب تیوب، هر شش ماه یکبار آب داخل چیلر لیزر تعویض شود.

  • کثیف شدن آینه ها و یا لنز دستگاه لیزر

آینه دستگاه لیزر و همچنین لنز دستگاه لیزر باید حداقل پس از هر روز کاری به آرامی تمیز شوند؛ عدم تمیز کردن موجب آسیب دیدن آینه‌ها و لنز شده و همچنین موجب تلف شدن نور خروجی از تیوب لیزر تا هنگام رسیدن بر روی کار می‌شود.
نور خروجی از تیوب پس از بازتاب از آینه جلوی تیوب و برخورد با آینه لیزر روی محور x و در آخر پس از بازتاب از آینه روی هد لیزر و پس از عبور از لنز دستگاه برش و حکاکی لیزر به روی قطعه کار می‌رسد.

  • صحیح قرار ندادن تیوب لیزر بر روی پایه‌ها

چنانچه تیوب بر روی پایه تیوب به درستی قرار نگیرد و فاصله بین آن و بدنه فلزی دستگاه کم باشد، موجب عمل تخلیه الکتریکی می‌شود که این امر قطع و وصل شدن و یا کاهش نور لیزر را همراه دارد؛ درنتیجه تمام عوامل طول عمر تیوب لیزر را کاهش می‌دهند.
برای اجتناب از این امر باید محل اتصال کابل‌های ولتاژ به سر تیوب دستگاه لیزر کاملا عایق شود.

Tube Laser 2 1

همان‌طور که گفته شد تیوب لیزر از قطعات اصلی دستگاه‌ها لیزر است و چگونگی کارکرد و قدرت پرتو لیزر آن در کیفیت عملکرد دستگاه شما تاثیر گذار خواهد بود؛ اگر به دلایلی احساس کردید پرتو لیزر دستگاه شما ضعیف شده است، با متخصصین روتک تماس حاصل فرمایید.

خرید تیوب لیزر با کیفیت

شرکت روتک نماینده رسمی تیوب‌های رسی برای دستگاه‌های برش لیزری در ایران است که با کیفیت‌ترین تیوب لیزری را ارائه می‌دهد.

همان‌طور که گفته شد تیوب لیزر از قطعات یدکی دستگاه‌های لیزر است و چگونگی کارکرد و قدرت پرتو لیزر آن در کیفیت عملکرد دستگاه شما تاثیر گذار خواهد بود؛ اگر به دلایلی احساس کردید پرتو لیزر دستگاه شما ضعیف شده است، برای دریافت مشاوره رایگان یا خرید تیوب لیزر اقتصادی و با کیفیت می‌توانید با شماره 90 000 480 021 شرکت روتک تماس حاصل فرمایید.

نوبت توست تا با روتک، با قطعات یدکی دستگاه برش لیزری آشنا شوید.

 

چه نکاتی برای تمیزی آینه و لنز دستگاه لیزر باید انجام شود؟

آینه و لنز دستگاه لیزر باید پس از هر روز کاری حتما و به آرامی تمیز شود. عدم تمیز کردن آ« موجب آسیب دیدن آینه‌ها و لنز می‌شود.

علت ترک برداشتن یا خراشیدگی لنز سر تیوب لیزر چیست؟

علت این امر تمیز نکردن لنز سر تیوب، تماس جسم خارجی با لنز و یا سهل انگاری در هنگام تمیز کردن لنز سر تیوب است.

دلیل کاهش توان تیوب لیزر و ضعیف شدن آن چیست؟

در صورت آسیب دیدن پاور، توان خروجی از آن کاهش پیدا کرده و در نتیجه توان خروجی از تیوب لیزر نیز کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه این امر یکی از دلایل ضعیف شدن لیزر تیوب لیزر است.

24 comments on “دلایل ضعیف شدن پرتو خروجی از تیوب لیزر”

طاها

یک قطعه پلاستیکی از داخل لیزر من افتاد و من اون رو گذاشتم داخل جعبش حالا لیزر من وقتی رو جاهای دور می‌ندازم بزرگ نشون میده و این خیلی بده و کیفیت و دقتش کم شده الان چه جوری اون شکل پلاستیکیو روش بچسبونم

ادمین سایت

سلام وقت بخیر
چنین مشکلاتی نیازمند بررسی حضوری است.

مسیحا

سلام من لیزرم تار شده سه تا قطعه باز میکنم از منبع هم تار شده دقتش کم و بی کیفیت شده لطفا کمکم کنید هرکاری بتونم کنم براتون شارژ پول هرچی میزنم

ادمین سایت

سلام وقت بخیر
حک بی کیفیت دلایل متعددی دارد که به دو قسمت تقسیم میشود: اوپتیک و مکانیک.
شما باید از سفت بودن آینه ها و لنز مطمئن شوید؛ سپس از تمیز بودن و سالم بودن سیستم حرکتی اطمینان حاصل کنید.

ارسال دیدگاه

captcha