Skip to content

شارژ تیوب لیزر

قطعات لیزر

یکی از موارد مهم مربوط به تیوب لیزر، موضوع شارژ تیوب‌ لیزر در دستگاه برش لیزر است. بسیاری از مشتریان روتک از کارشناسان ما این سوال را پرسیده‌اند که آیا امکان شارژ تیوب لیزر وجود دارد یا خیر؟

پاسخ این سوال را به صورت علمی بررسی کرده‌ایم و اطلاعات به‌دست آمده را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

در این مقاله سعی داریم با توضیح و شرح برخی مسائل فنی در این راستا، شفاف‌سازی بیشتری انجام دهیم؛ اما قبل از اینکه این مقاله را بخوانید به شما پیشنهاد می‌کنیم برای آگاهی از میزان توان تیوب لیزر خود، مقاله تشخیص توان تیوب لیزر و دلیل ضعیف شدن پرتو لیزر را مطالعه کنید.

کاتالیزور یا تقویت کننده تیوب لیزر

یکی از پارامترهای عمر تیوب لیزر، کاتالیزور یا تقویت کننده گاز داخل تیوب لیزر است؛ لذا زمانی که عمر تیوب لیزر به پایان می‌رسد، این کاتالیزور از کار افتاده و دیگر توان تقویت گاز را ندارد و این مکانیزم به رنگ صورتی، روی جداره داخلی تیوب لیزر قابل رویت خواهد بود.
اگر کاتالیزور ترمیم نشود، پر کردن مجدد گاز و در واقع شارژ تیوب لیزر، عملا در مدت کوتاهی بدون اثر خواهد شد.

کاتالیزور یا تقویت کننده تیوب لیزر

آینه لیزر در تیوب لیزر

دومین پارامتر تیوب لیزر دستگاه‌های برش و حک لیزری CO2، آینه‌های ابتدا و انتهای آن است که آینه لیزر انتها، از نوع فلزی از خانواده MO و آینه 95 درصدی جلوی تیوب، از نوع ژرمانیوم است.
این آینه‌ها به طور دائم فوتون‌ها را در سرتاسر تیوب دستگاه برش و حکاکی لیزر به حرکت در می‌آورند؛ عمر این آینه‌ها بعد از کارکردی تا حداکثر ده هزار ساعت، دچار فرسایش شدید می‌شوند و در صورت شارژ تیوب‌ لیزر و عدم تعویض آینه‌ها، عملا بدون بازدهی خواهد بود.

آینه لیزر در تیوب لیزر

گاز داخل تیوب لیزر

سومین پارامتر تیوب لیزر CO2، گاز داخل تیوب لیزر است که شامل گازهای مختلفی از جمله Kr ،Xe ،CO2 و…. است.
کیفیت تیوب‌های ساخته شده متفاوت است و این تفاوت، نتیجه ترکیب گازهای داخل آن‌ها است؛ لذا بدست آوردن ترکیب اصلی که کارخانه‌های برتری چون Reci استفاده می‌کنند تقریبا غیرممکن و جزء اسرار سازنده است.
می‌توان نتیجه گرفت شارژ تیوب لیزر درحال حاضر امکان ‌پذیر نیست؛ پس فکر شارژ کردن تیوب خود را، برای صرفه جویی در هزینه فراموش کنید و با خیال راحت اقدام به خرید تیوب لیزر نو نمایید.
در خصوص جمع آوری شارژ تیوب لیزر در کشور چین این نکته را در نظر بگیرید که این کار در حالت عملی با برآورد هزینه ارسال چند هزار کیلومتری و با فرض تعویض آینه‌ها و کاتالیزور، اقتصادی نیست.

گاز داخل تیوب لیزر

خرید تیوب لیزر با کیفیت

شرکت روتک ارائه دهنده قطعات یدکی دستگاه برش و حک لیزری است.

برای اطلاع از قیمت دستگاه لیزر برش و حکاکی و دریافت مشاوره رایگان برای خرید تیوب دستگاه برش لیزر می توانید با شماره 90 000 480 021 شرکت روتک تماس حاصل فرمایید.

نوبت توست تا با قطعات یدکی دستگاه برش لیزری روتک، کیفیت تولیدات را تضمین کنی.

چه مواردی در شارژ تیوب لیزر اهمیت دارد؟

آیینه لیزر، کاتالیزور یا تقویت کننده و گاز داخل تیوب لیزر

آیا شارژ تیوب لیزر امکان پذیر است؟

جمع آوری شارژ تیوب لیزر در کشور چین در حالت عملی با برآورد هزینه ارسال چند هزار کیلومتری و با فرض تعویض آینه‌ها و کاتالیزور، اقتصادی نیست.

2 comments on “شارژ تیوب لیزر”

اسماعیل جهانبخش

باعرض سلام و وقت به خیر، شرکت الماس صنعت درباره شارژ تیوب و غیر ملزم بودن تعویض کاتالیزورها و آیینه ها و هم چنین جنس آیینه هامثل اینکه نظر عکس شما را دارن.

مدیریت وب‌سایت روتک

باعرض سلام. شما می توانید بصورت رسمی و در قالب ایمیل با کارخانه RECI‌ و کارخانه های دیگر در این زمینه مکاتبه نمایید.

ارسال دیدگاه

captcha