Skip to content

6 نکته برای افزایش تولید در دستگاه لیزر

آموزش

یکی از نکات مهم درباره برش و حکاکی لیزری چگونگی سرعت حک طرح یا برش حتی در طرح های پیچیده است. کاربران لیزر همواره در تلاش برای یافتن راهی جدبد برای افزایش تولید و بازدهی خود هستند.

در این مقاله می‌خواهیم روش‌هایی کارآمد جهت افزایش بازدهی تولید خدمتتان ارائه دهیم و امیدواریم برایتان مثمر ثمر باشد. با ما در این مقاله همراه باشید!

یکی از عواملی که موجب کاهش زمان تولید می‌شود، حکاکی چندتایی طرح‌ها است. اگر کار حکاکی شما به گونه‌ای ست که نیاز دارید چندین کار حک یکسان با طراحی یکسان مثل پلاک را در یک زمان برش بزنید، بهتر است که کارها را دسته بندی کنید تا در یک زمان کارها حکاکی شود تا بدین طریق در زمان انجام کار صرفه جویی شود.

Laser Cut Applications 1

این که چه تعداد را می‌توانید در یک زمان حکاکی کنید به اندازه میز دستگاه برش لیزری شما بستگی دارد، پس برای انجام این کار باید سایز صفحه در نرم افزار گرافیکی را با اندازه میز دستگاه لیزر یکسان کنید.

در نتیجه می‌توانید تمام صفحه دستگاه لیزر را با متریال‌هایی که لازم دارید پر کنید و به حکاکی آن‌ها به صورت جمعی بپردازید.

تنظیمات رزولوشن

رزولوشن از گزینه های دیگری است که باید در زمان افزایش بازدهی آن را نیز در نظر بگیرید. یک عکس تمیز در حکاکی بسیار مهم است از طرفی DPI بالاتر زمان حکاکی بیشتری را می برد.  DPI تعداد نقطه در اینچ نام دارد و هرچه DPI بیشترباشد تعداد نقاط حکاکی شده به هم دیگر نزدیک ترهستند. نتیجه کار حکاکی با دقت بیشتر انجام می شود اما در این شرایط حکاکی لیزری زمان بیشتری می برد.

Laser Cut Applications 3

با کم کردن رزولوشن حکاکی، می توانید تا حدود 30 درصد در کاهش زمان حکاکی تاثیر گذار باشید.

از نقشه رنگ استفاده کنید!

برای کم کردن زمان حکاکی می‌توانید از نقشه رنگ استفاده کنید. با توجه به نمونه عکس زیر همان‌طور که می‌بینید سه ستون دارید که هر ستون بیست اسم دارد. طبق پیش فرض، دستگاه برش لیزری این طرح را یک عکس می‌بینید و هد دستگاه لیزر در فاصله‌های سفید بین ستون‌ها حرکت می‌کند. اما نقشه رنگ با تخصیص هر رنگ جداگانه به هر ستون  این امکان را می‌دهد تا از هر فضای سفید بین ستون‌ها بپرد و هر ستون را جداگانه حکاکی کنید.

با استفاده از این رویکرد می‌توانیم بسته به مواردی که در حال حکاکی هستیم تا حدود 40 درصد در زمان انجام کار حکاکی صرفه‌جویی کنیم.

Laser Cut Applications 2

اقلام از قبل حکاکی شده

سفارشی‌سازی در زمینه حکاکی بسیار محبوب و مورد توجه قرار گرفته و سبب می‌شود زمان زیادی برای تولید گرفته شود.

فهرستی از اقلام محبوب از قبل حکاکی شده را پیشنهاد می‌کنیم، شما می‌توانید به طور مثال تعدادی مدل های حکاکی بر اساس نیاز فیلد کاری خود تهیه کنید و بر اساس درخواست مشتریان خود اسم یا هر نوشته مورد نیاز خود را روی متریال حکاکی کنید. به این ترتیب در زمان تولید کار شما بسیار صرفه جویی می‌شود.

اقلام از قبل حکاکی شده

از حکاکی در مرکز میز کار استفاده کنید!

یک راه دیگر حکاکی در مرکز متریال است مانند حکاکی روی تلفن، تندیس ها، جوایز و هر آنچه که طرح یا متن در مرکز متریال قرار بگیرد. حکاکی در مرکز، توانایی کار کردن با اقلام با سایزهای مختلف را راحت تر می‌کند. این قابلیت به کاربر این توانایی را می دهد که متریال را به وسیله‌ی دست برای حکاکی جا به جا کند.

چینش حرکت دستگاه

در دستگاه های روتک با تغییر گزینه Patch optimizer می‌توانید ترتیب کارهای انجام شده را به صورت اتوماتیک و یا دستی به طوری تنظیم نمایید که حرکت خالی بین محل‌های حکاکی و برش به کوتاه‌ترین و نزدیک‌ترین حالت ممکن برسد.

باتوجه به نکات گفته شده، می‌توانید در کاهش زمان تولید و هم‌چنین افزایش بازدهی کار خود تاثیر‌گذار باشید.

بهترین نحوه‌ی استفاده از صفحه برش چطور است؟

سعی کنید از وسط صفحه‌ی برش استفاده کنید!

4 comments on “6 نکته برای افزایش تولید در دستگاه لیزر”

سلام و وقت بخیر ببخشید من کارم با دستگاه برش لیزری تخته وایت برد هست من وقتی روی یک تخته بزرگ می‌خوام مثلا چند تا تخته وایت برد دربیارم قسمت حکاکی اون کامل متن یا آرم شرکت رو نمیزنه می‌ره روی هر کدوم از تخته ها یه تیکه حکاکی انجام میده و هی از اینور به اونور حکاکی می‌کنه و تیکه تیکه کامل می‌کنه متنش رو در صورتیکه من می‌خوام متن رو کامل بنویسه بعد بره سراغ حکاکی بعدی که کامل کنه برای اینکه هی تو حکاکی نپره باید چکار کنم ؟ ممنون

ادمین سایت

شما باید گزینه patch optimize را خاموش کنید و در صورتی که اجرای optimize نشده مورد تایید شما نیست میتوانید از گزینه cut optimize ترتیب اجرای کار را تغییر دهید در صورتی که باز هم اجرای کار مورد تایید شما نباشد از گزینه set cut property ترتیب اجرای هر کار به صورت دستی تعیین کنید و دستگاه به ترتیب اعلامی شما کار ها را اجرا خواهد کرد.

فریبا

سلام و وقت بخیر ببخشید من کارم با دستگاه برش لیزری تخته وایت برد هست من وقتی روی یک تخته بزرگ می‌خوام مثلا چند تا تخته وایت برد دربیارم قسمت حکاکی اون کامل متن یا آرم شرکت رو نمیزنه می‌ره روی هر کدوم از تخته ها یه تیکه حکاکی انجام میده و هی از اینور به اونور حکاکی می‌کنه و تیکه تیکه کامل می‌کنه متنش رو در صورتیکه من می‌خوام متن رو کامل بنویسه بعد بره سراغ حکاکی بعدی که کامل کنه برای اینکه هی تو حکاکی نپره باید چکار کنم ؟ ممنون و اینکه گزینهpatch optimizer از روی دستگاه باید بزنم یا از روی برنامه rdwork?

ادمین سایت

شما باید گزینه patch optimize را خاموش کنید و در صورتی که اجرای optimize نشده مورد تایید شما نیست میتوانید از گزینه cut optimize ترتیب اجرای کار را تغییر دهید در صورتی که باز هم اجرای کار مورد تایید شما نباشد از گزینه set cut property ترتیب اجرای هر کار به صورت دستی تعیین کنید و دستگاه به ترتیب اعلامی شما کار ها را اجرا خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

captcha